Puig de la Cova. Montmell.

21 de març de 2011

Aprofitant l’estada al Montmell, i donat que les rutes que suggereixo són  de curta durada, podem completar el dia amb la pujada al Puig de la Cova, un altre dels 100 cims que ens proposa la Feec.

Cova Gran
Horari: 2-3 h
Desnivell acumulat:uns 500 m. pujar i baixar.
Dificultat: fàcil
Època ideal: Evitar el fort de l’estiu.
ItinerariL’itinerari parteix també de la Juncosa de Montmell. Seguint l’autopista A-7 direcció Lleida fins a la Bisbal de Penedès. Sortim i a una rotonda abans d’entrar al la Bisbal agafem la TV-2401 fins a la Juncosa (8 km).
Abans d’entrar al poble trobem una desviació a ma dreta, amb indicacions d’accés a una zona  esportiva. Tant bon punt girem a la dreta, també a la dreta hi ha l’entrador d’un camí amb un petit replà on podem deixar el cotxe.
Per començar l’itinerari  a peu seguim per la base d’uns pals de la llum que passen  per on hem deixat el cotxe, paralel·lament a la carretera per on hem arribat, uns 300 metres fins a trobar una pista que arriba a la mateixa carretera per la dreta. La seguim cap a l’esquerra. Va baixant fort fins a trobar el llit del barranc, ple de còdols. De seguida la pista deixa el llit del barranc i torna a pujar fort cap a l’esquerra. Nosaltres continuem pel llit del barranc que ens fa de sender, el resseguim fent ziga-zagues i guanyant alçada de manera molt suau al principi, i una mica més empinada cap al final del barranc, que ha anat encarant-se a la serra que ens queda a la dreta. Ja podem veure la cova que dóna nom al puig, i cap a on hem d’anar.
Es tracta d’una gran balma allargassada. Un excel·lent sostre on s’han obert moltes vies d’escalada i que ens ofereix una magnifica vista de la Juncosa .
Deixem la cova per l’esquerra, resseguint el que a partir d’ara serà un senderó bastant perdedor,  tot i que hi ha algunes fites. En principi el camí ens mena cap a l’esquerra i pujant fins a situar-nos a la cresta d’una lloma que puja fort per  guanyar l’aresta de la serra, que un cop dalt es transforma en una ampla zona, on hi arriba una pista que va a parar a una caseta de vigilància forestal a la dreta, just al davant tenim el vértex  del cim marcat per un alt pal metàl·lic.
Cap a ponent veiem tot el crestall de la serra del Montmell, la Talaia i el Castell retallats al cel. Cap a llevant les grans planes del Penedès.

Guaita forestal del Puig de la Cova

El Montmell

Cim del Puig de la Cova

La Cova Gran

La baixada, si el sol apreta, aconsello fer-la pel mateix itinerari, passant per la cova. Es podria fer un itinerari circular per unes pistes (tallafocs) que donen la volta al barranc per on hem pujat, però l’escassa vegetació, sense un sol arbre en tota la baixada, i sota un sol potent no conviden a fer-lo.